ECTS
1 crédits
Code Apogée
1MNNE421
Composante(s)
UFR Langues et Civilisations
Période de l'année
Semestre 1
Description
This course combines in-person and remote learning, i.e. campus workshops and self-study at home (via e-campus). Priority is given to the following skills: improving your listening and reading fluency; developing a vocabulary for discussing general language education issues in English; learning simple techniques to produce your own authentic pieces of professional writing in English; discovering online resources relevant to language teaching ; learning how to design meaningful activities to develop oral skills creatively and meaningfully (especially articulation, intonation and voice projection). The approach is flexible and adjustments are made to accommodate different language proficiency levels, ranging from B1 to C2.
Heures d'enseignement
- Anglais - TDTravaux Dirigés12h
Contrôle des connaissances
- 1 écrit de synthèse remis en fin de semestre : journal de bord guidé, complété par des micro-tâches de lecture, d’écriture et de visionnage (70 %)
- 1 oral de synthèse : participation à un atelier « la langue par-corps / embodying language » incluant la réalisation de divers exercices guidés de réécriture simplifiée d’interprétation vocale-gestuelle de textes littéraires. (L’évaluation est centrée sur l’engagement, non sur le niveau de langue, qui varie nécessairement d’un sujet à l’autre)
L’évaluation tient compte du niveau de départ et s’ajuste aux possibilités de chacun.e. Cependant, un niveau minimal B1 est requis pour pouvoir suivre les enseignements dans de bonnes conditions.
Bibliographie
Asher, James. “The Learning Strategy of the Total Physical Response: A Review.” The Modern Language Journal, Vol. 50, No. 2, Feb. 1966, 79-84
Lapaire, J-R. Engaging the ‘learning body’ in language education.” English and American Studies, Issue 16 / 2019.
Piazzoli, E. Embodying Language in Action. The Artistry of Process Drama in Second Language Acquisition. Cham: Palgrave Macmillan, 2018.
Schewe, M. “Taking Stock and Looking Ahead: Drama Pedagogy as a Gateway to a Performative Teaching and Learning Culture.” Scenario, Volume 2013, Issue 1.